Talvi laittaa laskettelijan ja lumilautailijan elimistön koville. Varautumalla ajoissa taistelet voitokkaasti talviflunssaa vastaan!
Advertoriaali, Laskettelu, Lumilautailu, Lumimatkat, Persoonat, Terveys

Lumimatkaajan flunssan torjunta

Talvi laittaa laskettelijan ja lumilautailijan elimistön koville. Varautumalla ajoissa taistelet voitokkaasti talviflunssaa vastaan!

Tiedossa on kauan ja antaumuksella suunniteltu laskureissu. Lähdön kynnyksellä iskee tauti – nuha, kurkkukipu ja kuume vievät voimat ja saavat olon epämukavaksi. Ajatuksissa pyörivät väliin jäävät rinnepäivät ja jopa matkan peruminen. Kuinka välttää tämä epämiellyttävä tilanne?

Varmista hiihto- ja laskukuntosi säännöllisellä Echinaforcen käytöllä

Erilaiset virukset ja infektiot aiheuttavat monenlaisia oireita talven mittaan. Nuhat, yskät ja säryt ovat yleensä turhankin tuttuja lumilajien harrastajille. Kun talvi laittaa elimistön koville, varautuu todellinen talviurheilun ammattilainen ennakkoon ja tekee kaiken tarvittavan terveen olon edistämiseksi ja tautien välttämiseksi.

- Flunssakausi kestää lokakuulta huhtikuulle eli pahimmillaan koko lasku- ja kisakausi voi mennä pilalle sairastelun vuoksi. Pyrin välttämään tämän vahvistamalla kehon omaa vastustuskykyä luonnollisesti ja helposti Echinaforcella eli punahattu-uutteella. Vahvana ja elinvoimaisena elimistö puolustautuu tehokkaimmin ikävää talviflunssaa vastaan, kertoo lumilauta-ammattilainen Kristiina Nisula vinkkinsä muille.

- Käytän Echinaforce-tippoja sekä Echinacea-kurkkusuihketta päivittäin. Laskureissulla herään ajoittain siihen, kun kurkku on kuivunut. Silloin suihkautan kurkkusuihketta kurkun perälle ja jatkan tyytyväisenä unia. Kurkkusuihke auttaa kurkkukipuun ja kosteuttaa kuivaa kurkkua.

- Kun lähden treenaamaan tai laskemaan mäkeen lisään juomapulloon useita tippoja Echinaforcea veteen sekoitettuna ja nautin tätä pitkin päivää. Keho hikoilee myös pakkasessa, vaikka tätä ei aina helposti huomaa. Riittävä juominen ehkäisee nestevajausta ja puhdistaa elimistöä. Kylminä päivinä on kiva ottaa lisäksi Echinea Hot Drinkkiä termospullossa mukaan mäkeen. Tykkään hörppiä hot drinkkiä myös iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Kokeilemisen arvoisena vinkkiä on lisätä vähän hunajaa tai inkivääriä ja sitruunaa mukaan juomaan makua ja lisäpotkua antamaan.

Kristiina harjoittelee lumilautailua ammattimaisesti. Menestystä on tullut kilpailuista niin Suomessa kuin ulkomailla. Tulevalle kaudella hän kiertää Suomen maajoukkueessa kanssa lumilautailun maailmancuppia sekä arvostettua TTR-kiertuetta. Kilpailut vievät hänet kauden aikana eri puolille maapalloa, mahdollisena kilpailupaikkana siintää myös Venäjän Sotshi ja siellä helmikuussa käytävät olympialaiset.

- Olisihan se upea kokemus päästä olympialaisiiin! Sotshi ei tosin ole ainut tavoite tälle kaudelle. Oleellista olisi pysyä terveenä, jotta pystyn laskemaan mahdollisimman paljon, summaa Kristiina tulevan talven tavoitteitaan ja asennettaan laskemiseen.

Reissaaminen stressi ja laskeminen rasittavat jo itsessään kehoa. Mitään lisähaasteita flunssan muodossa ei enää kaivata: nenän vuotaminen, kurkkukipu, kuume ja voimaton olo ovat kaikki oireita, joita voidaan välttää ja helpottaa sopivilla keinoilla.

- Pyrin syömään mahdollisimman monipuolisesti ja terveellisesti. Flunssaisena hyvää ja kevyttä ravintoa ovat kaikki kasvikset, marjat, tuoreet ja kuivatut hedelmät, rahka, mantelit, pähkinät sekä erilaiset mehut. Normaalia ruokavaliota täydennän lisäksi kalanmaksaöljyllä, sinkillä sekä C- ja D-vitamiineilla. Olen ihan superihastunut Vogelin C-vitamiini -imeskelytabletteihin, kirsikanmakuisina ovat erittäin hyviä ja vahvistavat kehon omaa vastustuskykyä. Todettua lisäpotkua tulevaan kisakauteen saan myös Strath Elixiristä, neuvoo Kristiina lisäravinteista kiinnostuneita.

Kristiinan vinkit onnistuneen laskureissun ja hyvän rinnepäivän varmistamiseksi

  • Huolehdi yleiskunnostasi. Hyväkuntoisena myös kehosi vastustuskyky flunssaa vastaan on parempi.
  • Syö terveellisesti, ravinnolla on tärkeä rooli flunssan ehkäisyssä ja hoidossa.
  • Pukeudu oikein. Hanki tarkoitukseen suunniteltu kerrasto ja paita, joista hiki pääsee pois. Suojaa myös kaula ja korvat hyvin.
  • Opettele rentoutumaan, vähennä turhaa stressiä erityisesti laskureissun kynnyksellä.
  • Muista käsihygienia.
  • Lepää riittävästi.

Lisätietoa talviflunssasta ja sen hoidosta

Virusten aiheuttamat ylempien hengitysteiden tulehdukset, kuten flunssat ja influenssat ovat yleisiä lokakuusta huhtikuuhun. Niiden ehkäisystä ja hoidosta on olemassa paljon virheellistä tietoa.

Myytti 1: Flunssaa ei voi ennaltaehkäistä.
Fakta: Echinaforcen säännöllinen päivittäinen käyttö nostaa vastustuskykyä ja ehkäisee flunssaa.

Myytti 2: Flunssa menee parhaiten ohi itsestään.
Fakta: Echinaforcen käyttö flunssan oireisiin lyhentää sairastamisaikaa 1,5:lla vuorokaudella ja lievittää oireita selvästi.

Myytti 3: Luontaistuotteiden ja rohdosvalmisteiden tehoa ei ole tutkittu.
Fakta: Kaikkia ei olekaan, mutta Echinaforcella on tehty useita tutkimuksia, joissa teho viruksia ja bakteereja vastaan on osoitettu selvästi.

Echinacea eli punahattu-uute tehostaa immuunijärjestelmää erityisesti heikentyneestä puolustuskyvystä kärsivillä, stressaantuneilla ja herkästi flunssaan sairastuvilla. Sen käyttö soveltuu sekä flunssan ennaltaehkäisyyn ja oireiden lievittämiseen. Valmiste on tehokas ja turvallinen koko flunssakauden läpi käytettynä. Tuotteet ovat myynnissä apteekeissa, luontaistuotekaupoissa, päivittäistavarataloissa ja myös joissakin nettikaupoissa.

> Echinaforce-tipat flunssan oireisiin ja yskään

Kohottaa yleistä vastustuskykyä tulehdustauteja vastaan. Echinaforcea voi käyttää tulehduksiin, kurkkukipuun, kylmettymiseen, flunssaan, käheyteen ja yskään. Pienet annokset flunssa-aikana ennalta kuuriluontoisesti, suuret flunssan ensioireisiin.

> Echinacea-kurkkusuihke käheälle kurkulle

Luonnonmukainen kurkkusuihke vaikuttaa nopeasti ja juuri oikeassa paikassa desinfioiden kurkkua. Kirkastaa äänen, miellyttävä piparmintun maku.

> Echinacea & Mustaselja Hot Drink lämmittää viluista

Teelusikallinen lasilliseen kuumaa vettä kolme kertaa päivässä. Lämmittää ja maistuu hyvältä.


Avainsanat:
, , , , , ,
Arvostele artikkeli:
Lumimatkaajan flunssan torjunta Talvi laittaa laskettelijan ja lumilautailijan elimistön koville. Varautumalla ajoissa taistelet voitokkaasti talviflunssaa vastaan!
1 tähti2 tähteä3 tähteä4 tähteä5 tähteä (3,86/5 - 14 ääntä)
Loading ... Loading ...

Kommentoi artikkelia ja keskustele aiheesta

Jätä omat kommenttisi: Kommentoi nimimerkillä tai Kirjaudu sisään.
Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *

*