Rooma Tammikuussa
Yleinen

Julkaistu: 10.1.2020

Hei! Minun on ollut tarkoitus kertoa teille vierailustani Roomassa

Palasin juuri viikon matkaltani Roomasta. Tämän viikon aikana pyrin käymän kaikki rooman nähtävyydet sekä nauttimaan herkullista ruokaa ennen kotisuomeen palaamista.

Tämä ei ollut mikä tahansa reissu – se oli tyttöjen reissu ystävieni kanssa, ja teimme kaikkea mahdollista aina gelaton syömisestä Espanjalaisilla portailla juhlimiseen. Biletimme myös mahtavassa klubissa nimeltä The Spaghetti House (oikeasti!)

Mainos, sisältö jatkuu alla

Joka tapauksessa, tässä on muutamia juttuj ja vinkkejä matkalta, joista näette, miltä päivämme näyttivät Roomassa ollessamme – nauttikaa!!!

TOP VINKKI!

Hotellimme Roomassa oli uskomaton. Ensinnäkin se oli aivan Espanjalaisportaiden lähellä, joten olimme muutaman askeleen päässä museoista, kahviloista ja ostosmahdollisuuksista. Siellä ollessani nautin joka päivä ihanasta kahvi- ja croissant-aamiaisesta. Kun olimme suurimman osan aamusta tehneet omaa tutkimusmatkaamme, tapasimme aulassa ja lähdimme liikkeelle. Näytimme varmasti hulluilta tänä aikana, koska olimme niin jetlagin jäljiltä, mutta se oli sen arvoista, kun saimme etumatkaa päiviimme!

Hotellimme tarjosi meille myös ilmaisen pesulapalvelun. Tämä on sellaista luksusta matkustaessa – laita vain likaiset vaatteesi pesulaan pussi, joka on huoneessa ja voila! Ne palautetaan sinulle puhtaina, silitettyinä ja taiteltuina

Rooman nähtävyykset olivat näyttäviä

fontana di trevi

Rooman nähtävyydet olivat yksi syy, miksi valitsimme rooman matkakohteeksi. Aloitimmi nähtävyyksien kiertämisen Pantheonista, joka oli mahtava – se sijaitsee aivan hotellimme edessä! Pantheon on muinainen temppeli, joka on muutettu kirkoksi. Menimme sinne aikaisin (se aukeaa noin klo 10 aamulla) ja me olimme ensimmäiset siellä. Se oli niin rauhallinen ja seesteinen – suosittelen menemään ajoissa, jotta voit nauttia siitä ilman suuria ihmisjoukkoja!

Seuraava nähtävyys, jossa kävimme, oli Colosseum. Näin kylmänä päivänä tämä oli todella jännittävä, koska se on lämmitetty. Täältä avautuivat upeat näkymät Rooman horisonttiin. Pyhän Pietarin basilika oli sisältä niin kaunis, ja siellä oleminen kaikkien niiden muiden ihmisten kanssa, jotka matkustivat vain nähdäkseen sen, oli todella erityistä.

Sinä päivänä, jolloin vierailimme Vatikaanin museossa, olin yllättynyt siitä, miten vähän ihmisiä siellä oli – tuntui kuin meillä olisi ollut koko Pietarinkirkko itsellämme! Tämä on luultavasti koska ulkona on niin kiireistä. Vatikaanin museo on valtava, ja kaiken näkemiseen tarvitaan kaksi päivää – mutta se ei olisi kovin hauskaa, vai mitä?

Trevin suihkulähde oli suosikkipaikkani koko matkalla. Se oli niin kaunis valaistuna yöllä! Otin täällä upeita kuvia, ja suosittelen nousemaan suihkulähteen huipulle (siellä on baari), josta on upeat näkymät Roomaan.

Ruoka Roomassa oli HYVÄÄ!!!!

ruokaa roomassa

Söimme lounaamme viehättävissä kahviloissa ja söimme myös useita illallisia ravintoloissa varaamatta mitään pöytävarauksia, mutta suosittelen tekemään niin jos voitte – se on sen arvoista! Voin suositella gelaton syömistä La Romanassa. Maut ovat niin tuoreita, että voit nähdä niiden valmistuksen silmiesi edessä! Kannattaa myös kokeilla Caffe Italiano – tämä ravintola on piilossa pääaukiolta, mutta siellä on loistava palvelu ja herkullista ruokaa. Suosittelen varaamaan pöydän täältäkin, jos haluat..

Yhteenveto

– Viikon aikana, jolloin vierailin Roomassa, näin kaikki nähtävyydet – Pantheon, Pietarinkirkko, Vatikaanin museo, Trevin suihkulähde ja paljon muuta!

– Sää vierailuni aikana oli todella kylmä (jopa lunta satoi), mutta se teki kaiken näkemisen vielä jännittävämmäksi.

– Jos vierailet Roomassa vuonna talvella on tärkeää varautua kylmään säähän – kannattaa tarkistaa sääennuste ennen matkaa.

– Trevin suihkulähde oli suosikkipaikkani, koska se oli niin kaunis valaistuna yöllä!

– Rakastin gelaton syömistä La Romanassa ja Caffe Italiano -ravintolassa, mutta suosittelen myös tekemään illallisvarauksen!