Skiexpossa kiinnostivat erityisesti kotimaan laskukohteet ja varusteet
Skiexpo 2014 pidettiin marraskuun ensimmäisenä viikonloppuna. Kävijöitä kiinnosti erityisesti kotimaan hiihtokeskukset sekä talviurheiluvarusteet.
Skiexpo 2014 –tapahtuma tarjosi hankielämästä kiinnostuneille kävijöille monipuolista nähtävää, mielenkiintoisia ohjelmanumeroita, tietoa kauden uutuuksista sekä asiaan kuuluvia tarjouksia. Skiexpon kanssa samaan aikaan Helsingin Messukeskuksessa järjestettiin myös BoardExpo ja Lätkä & Säbä sekä viihde-elektroniikkaa esittelevät DigiExpo ja HifiExpo. Tapahtumissa vieraili arviolta yhteensä noin 48 000 kävijää.
Messuilla tutustuttiin erityisesti kotimaan hiihtokeskuksiin, talviurheiluvaatteisiin ja lasketteluvälineisiin
Messuilla tehdyn kävijätutkimuksen mukaan messukävijät tutustuivat erityisesti kotimaan hiihtokeskuksiin, talviurheiluvaatteisiin ja lasketteluvälineisiin.
Kotimaan hiihtokeskuksista Skiexpo-kävijät pääsivät tutustumaan esimerkiksi Peuramaahan.
Tutustui seuraaviin tuotteisiin ja palveluihin
Hiihtokeskukset kotimaassa 57%
Talviurheiluvaatteet 56%
Lasketteluvälineet 49%
Lautailuvälineet 31%
Hiihtokeskukset ulkomailla 30%
Maastohiihtovälineet 30%
Jääkiekko 29%
Talviretkeily 22%
Salibandy 22%
Muu 3%
En osaa sanoa 3%
Kauden uutuustuotteet kiinnostivat Skiexpo 2014 –tapahtuman kävijöitä.
Uudet tuotteet ja elämykset houkuttelevat tulemaan messuille
Suurimmat motiivit tulla messuille olivat uusiin tuotteisiin tutustuminen sekä erilaiset elämykset. Myös muut samaan aikaan järjestetyt tapahtumat, messutarjoukset sekä kauden avaus ja talven fiilistely olivat syinä korkealla Skiexpo-tapahtumassa vierailuun.
Tuttujen tapaaminen ja kauden avausfiilistelyt houkuttivat messuilla erityisesti lauantaina.
Motiivit (syyt) tulla messuille:
Uusiin tuotteisiin tutustuminen 79%
Erilaiset elämykset 75%
Samanaikaiset tapahtumat 71%
Messutarjoukset 70%
Kauden avaus ja talven fiilistely 70%
Tiedon hakeminen talvimatkailukohteista 61%
Ohjelmat ja aktiviteettialueet 60%
Ostosten tekeminen 59%
Tuotevertailujen tekeminen 58%
Tapahtuman mielenkiintoinen ohjelma 55%
Kasvokkain tapaamiset 53%
Tuttujen tapaaminen 47%
Kamapörsseissä käyminen 46%
Huippu-urheilijoiden näkeminen 46%
Muu syy 36%
Tietoa Ruotsin laskukohteista ja elämyksiä tarjosi messuilla Visit Swedenin osasto.
Myös Lumipallon messuosastolla selvitettin Skiexpo-vieraiden mielenkiinnon kohteita ja messujen kiinnostavinta antia. Selkeästi mielenkiintoisimpana nousi esiin kohteet ja matkat. Peräti 55 prosenttia Lumipallon messukampanjanjaan osallistuneista piti kohteita ja matkoja Skiexpon kiinnostavimpana asiana. Myös yleinen fiilistely (19 %) oli varsin laajasti vieraiden mielenkiinnon kohteena.
Lähde: Skiexpo-kävijätutkimus, Lumipallon messukampanja
Kuvat: Simo Vunneli
Lisää aiheesta:
Tältä näytti Skiexpossa