Hyppää sisältöön

Hissilipun hinnasta on mahdollista saada hyvitystä

Hiihtokeskukset ovat velvoitettuja hyvittämään asiakkaille osan ostetun hissilipun hinnasta tiettyjen ehtojen täyttyessä.

Asiakkaalle on lipun ostohetkellä kerrottava tiedossa olevat normaalista poikkeavat hissi- ja rinnemäärät, jotta hän voi ottaa tiedot huomioon ostopäätöstä tehdessään.

Hissilipun hinnasta voi saada hyvitystä hiihtohissin tai rinteen käyttötauosta tietyin rajoituksin. Hyvitystä ei saa, jos tauko kestää vain lyhyen aikaa tai jos se johtuu korjaus- tai huoltotöistä, joita ei turvallisuussyistä voi lykätä. Hyvitystä ei myöskään saa, jos käyttötauko johtuu esimerkiksi sähkökatkoksesta tai sääolosuhteista, joita ei lipun myyntihetkellä ole tiedetty tai joiden seurauksia henkilökunta ei ole voinut välttää.

Mahdollisuus saada hyvitystä riippuu siitä, onko hiihtokeskuksessa sulkemisista huolimatta käytössä riittävä määrä muita rinteitä ja hissejä. Jos näin ei ole, hissikortista saa hyvitystä silloin, kun rinteet tai hissit ovat pois käytöstä pidempään kuin 1/3 hissikortin kelpoisuusajasta.

Lähde: Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Kuva: Antti Hurskainen